Tuesday 25 August 2009

TAZKIRAH RAMADHAN..mengingati mati..

Assalamualaikum W.B.T...

Selamat menjalani ibadah dibulan yang penuh dengan offer dan harga runtuh yang dijanjikan Allah kepada hamba2Nya yang tidak berkira2 dalam menunaikan setiap amalan dan ibadah kepada NYA.
pejam celik dah lima hari kita berpuasa, cepat benor rasanya masa berjalan. risau bila memikirkan ramadhan akan berakhir juga nanti....

sekadar untuk dikongsi bersama...

Diriwayatkan.. bahawasanya..KUBUR setiap hari menyeru manusia sebanyak lima kali..

1) Wahai Manusia... aku rumah terpencil, maka kamu senang dengan nya jika selalu membaca Al Quran.

2) Wahai Manusia... aku rumah yang gelap, maka kamu terangkan lah ianya dengan selalu sembayang malam..Tahajjud.

3) Wahai Manusia... aku rumah yang penuh tanah dan debu, maka bawalah amalan sholeh mu yang menjadi hamparan.

4) Wahai Manusia... aku rumah yang penuh dengan ular berbisa, maka bawalah amalan "BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM" sebagai penawarnya.

5) Wahai Manusia... aku rumah pertanyaan Mungkar dan Nakir, maka perbanyakkan lah oleh mu..lidah mu dengan LAILLAHAILLALLAH MUHAMMDARRASULULLAH.. supaya kamu dapat jawapan daripadanya..


Wallahuaalam....

No comments: