Tuesday 20 April 2010

AMARAN DAN KEMARAHAN ALLAH S.W.T....

Pemandangan dari letusan gunung berapi  Eyejafjallajokul, di Iceland...
Apa yang keluar dari minda Anda2 semua, apabila melihat gambar tersebut.. tentu gerunkan, tentu ber Istighifar kepada Penciptanyakan..  MasyaAllah...tetapi manusia tidak pernah mengambil iktibar dan pengajaran dari setiap kejadian bala bencana yan Allah turunkan.  Apa yang sering keluar dari mulut2 mereka2 itu.. itulah kejadian Mother Nature... Padahal Allah sedang memberi amaran supaya ingat dan takut akan kemurkaan Allah, itulah bayangan2 seksaan Allah dari azab api neraka. Maksiat berleluasa, gay lesbian sudah jadi gaya hidup masa kini,  bertudung tapi telanjang, berilmu tapi kedekut, berharta tetapi makin tamak,  kehidupan zaman jahiliah kini diamalkan sebagai tatacara hidup yang ada 'class ' dan 'trend' masa kini.

Allahuakbar... Takut dan gerunnya..  DUNIA KINI SUDAH SAMPAI KE PENGHUJUNGNYA...

sentiasa berdoalah utk zuriat keturunan kita, supaya Allah  memelihara mereka2 yang kita kasihi  sentiasa didalam AGAMA ALLAH..ameen...YA RABB..YA RABB..YA RABB..

Wallahuaalam....

4 comments:

la.leche said...

Great post, Kak!

Scary kan mcm-mcm jadi skarang ni. Mmg macam warning keras yg dunia ni bila bila ja boleh berakhir.

Shida Rahman said...

Hi dear,
thanks..droping by..
Yer la, skrg ni amaran dari Allah memang semakin keras2, isshh memang takut, takut bila kita plak akak diuji sebegitu, tapi, takut ke tidak takut.. akan tiba jugak masa utk kita satu hari nanti, cuma kita ni bersedia ke tidak, itu jer yg takut..

Salmi said...

ye la..dah banyak la tanda2 kecik sekarang..cuma tunggu tanda2 besar je..tapi masih ada yg tak sedar..termasukla ct sendiri..ada kala ter alpa..sbb syaitan itu tak pernah putus asa untuk memesongkan kita..gunakanlan masa yang ada sebaik2nya supaya bekalan nanti mencukupi untuk ke tempat yang kekal abadi..insyallah, moga allah melindungi kita semua..

Shida Rahman said...

InsyaAllah tie, sama2 lah kita berjuang berhabisan menentang syaitan2 didalam dan diluar badan kita ni... sebab janji2 Allah itu benar kan tie.. terima kasih tie..